برف و باران در راه مازندران/ کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: عصر فردا بانفوذ جریانات سرد و مرطوب شمالی از سمت غرب است به‌تدریج شاهد بارندگی همراه با وزش باد نسبتا شدید هستیم.

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی روزهای آینده آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امشب به‌دلیل عبور موج تراز میانی در ارتفاعات استان شاهد بارش‌های پراکنده هستیم که بارش به‌صورت برف است.

وی افزود: صبح فردا جو پایداری در آسمان مازندران حاکم است و هوای استان به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری است ولی از عصر فردا بانفوذ جریانات سرد و مرطوب شمالی از سمت غرب است به‌تدریج شاهد بارندگی همراه با وزش باد نسبتا شدید هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  با بیان اینکه این بارندگی‌ها تا روز شنبه ادامه دارد، اضافه کرد: همچنین دمای هوا  در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۶ درجه و در ارتفاعات استان تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

اسدی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از عصر شنبه به‌تدریج از ناپایداری و ابرناکی آسمان مازندران کاسته شده و روز یک‌شنبه آسمانی صاف تا نیمه‌ابری خواهیم داشت.

وی یادآور شد: صبح یک‌شنبه هوای سردی را در استان خواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  با اعلام اینکه دریای مازندران از عصر جمعه به‌تدریج طوفانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این وضعیت تا صبح روز یک‌شنبه ادامه خواهد داشت که برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

اخبار مرتبط